onsdag 10. april 2013

Begynner å bli sterkere :D

Jeg har merket stor forskjell på styrken etter jeg begynte å trene 4 ganger i uka på fønix og det er jeg veldig stolt av :) Selv om jeg bare har gått ned 5 kg, 9 til å begynne med men la på meg de i jula igjen... (ikke et sjokk akkurat)

Her er ihvertfall et oppdatert treningsprogram:

Oppvarming: 25-30 minutter på elipsemaksinen i høyt tempo.
Styrkedelen:
Shoulder Press: 10 kg 3x10
Leg Press: 90 kg 3x10
Vertical Traction: 40 kg 3x10
Chest Press: 22,5 kg 3x10
Upperback: 18 kg 3x10
Lower Back: 35 kg 3x10
Abdominal Crunch: 30 kg 3x10
Adductor: 40 kg 3x10
Abductor: 40 kg 3x10
Avslutter med å gå på tredemølla i 10-12 minutter.
Noen ganger dropper jeg tredemøllen og går de 3 km hjem istedet, som er en eneste lang oppoverbakke.
Tenker på å legge til flere øvelser slik at det blir 2 - 3 timer med trening, men ikke alltid jeg har tid til det akkurat. Prøver også å trene litt styrke hjemme, med de småvektene jeg kjøpte meg for noen uker siden.


Har også prøvd å lage en kosthold plan, men det er ganske vanskelig siden jeg har så uregelmessig døgnrytme. Det er viktig å spise ofte og hver 3 time, ihvertfall for meg.
Men her er ihvertfall et forslag til tider og hva jeg burde spise.

Hvis jeg står opp 8:00

Frokost: 08:10 - Havregryn eller fullkornsfrokostblanding med extra lett melk. Eller knekkebrød med mager ost elns + kaffe (må alltid ha kaffe, svart kaffe)

Mellommåltid: 10:10 - Noe frukt eller grønt snacks eller noen kokte egg uten brød.

Lunsj: 13:10 - Salter (uten dressing) eller egg og noe frukt.

Middag: 16:10 - Fisk, mager kjøtt, sunn Taco og masse grønnsaker.

Kvelds: 19:10 - Frukt, mager knekkebrød eller en yoghurt.

Ca 1600 kcal hver dag.

Lørdag er det lov med litt usunn mat eller godteri.

Holder jeg meg til dette må jeg vel klare å nå målet mitt? :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar