lørdag 12. november 2011

Kroppsfiksering og slankehysteri....



Det blir jo bare verre og verre.... overalt i media står det om trening og slanking, og verden har blitt mer og mer kroppsfiksert. Skjønnhetsidealet blir bare tynnere og tynnere og det er ikke rart unge mennesker idag utvikler spiseforstyrrelser eller blir helt oppslukt av trening. Jentene sulter seg og guttene pumper kroppen full av falske proteiner eller steroider. Det er sunt å trene, men det finnes grenser liksom.
Det er IKKE pent å se ut som et skjelett med skinn på....da må jeg si at det er penere å ha litt for mye på kroppen.

Så på Australias top modell greiene i dag og der ble ei slank pen jente bedt om at hu måtte slanke seg fordi hu begynte å bli altfor feit. Stakkars jente sier jeg bare, hadde blitt overlykkelig jeg hadde jeg fått en sånn kropp som hun hadde... er ikke rart modeller sliter med spiseforstyrrelser vettu. Blir så irritert når jeg hører sånt, jeg på mine 110 kg liksom, jeg er feit, det var ikke hun.
Jeg blir enda mer irritert da jeg ser blogger som oppfordrer til anoreksia, såkalte pro ana blogger som gir unge jenter tips på hvordan man skal sulte seg selv. Hva skjer med verden???? De legger ut bilder av jenter som nesten er nær døden pga at de sulter seg selv. Det er rett og slett selvplaging, jeg vet det er en sykdom, men noe må gjøres, noe må endres. Det er ikke pent å se ut som en 12 år gammel gutt, når man er kvinne skal man ha kvinnelige former. Man skal se frodig og frisk ut (nei da jeg sier frodig mener jeg ikke feit.)... hvor har det blitt av det sunne kvinneidealet??? er det virkelig sånn verden skal bli fremover? Skinn and bones are the new sexy liksom :P hmm da vil jeg ikke leve i denne verden mer.

Man skal se sunn og frisk ut, det er det som skal være skjønnhetsidealet, ikke se ut som et skjelett. Men man skal heller ikke være altfor stor heller. Som sagt det finnes en mellomting. SÅ jenter slutt å vær så hysteriske... det er ikke et must å være så tynn som mulig bare fordi kjendisene eller modellene er det....så slutt å sult dere, spis heller sunt og tren normalt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar