mandag 4. juni 2012

Dublin

Ja da er det ca en uke siden jeg kom hjem fra Dublin, og jeg har hatt det helt fantastisk :D Likte byen og landet veldig godt, alle var overhyggelige der og det var mye fint å se på syns jeg. Vil anbefale alle å reise dit.

Vi var der i 7 dager, noe jeg syns var litt lenge, hadde holdt med 5 dager, men hadde det hyggelig uansett. Tross en masse gnagsår og diverse, men det var totally worth it :D Har også hørt og lest at det var veldig dyrt der, men det er billigere enn Oslo så jeg syns det var helt greit og jeg ble da ikke blakk etter turen :P Kjøpte meg bare noen små ting (nye joggesko :D) siden vi bare hadde betalt for 15 kg på flyet, min ble akkurat 15 kr :P hehe
Det vi var mest opptatt på turen var å se masse kule ting og spise masse god mat, så vi kjøpte oss et 6 dagers pass der vi fikk gratis inngang på de fleste museer og severdigheter, slik som Dublin Castle, Dublin Zoo og Kilmainham Gaol/Jail. Sistnevnte var min favoritt :D

Her er et bilde fra fengselet, the all seeing eye. Et veldig kjent design som går igjen i mange fengsler.


Vi spiste også masse god mat, spesielt på TGI Fridays og Hard Rock Cafe. Her drakk vi også mange gode drinker hehe og det var jævlig godt etter en lang dag med gåing på vonde bein....

Omnomnom Strawberry Daiquiri <3


Men vi var ikke bare å så på fine steder hele tiden :P Vi dro også på Kino hele 4 ganger :O Som film elskere begge to så måtte vi jo det når det var billig og vi var slitne og ville bare slappe av med en god film. Vi så Dark Shadows, The Avengers, Men In Black 3 og What to expect when you're expecting, jeg likte alle, mens Dark Shadows ikke falt helt i smak hos Malene :P

Etter mange dager med monging rundt i Dublin sentrum bestemte vi oss for å dra til Dùn Laoghaire som lå nede ved havet.





Dette var et sted Malene hadde hørt om i en film så da måtte vi ta oss en tur hit på Søndagen, og det var verdt den lange varme bussturen :P

Ellers har jeg hatt en kjempe fin tur og har egentlig masse å skrive om men det gidder jeg ikke :P men vil ihvertfall anbefale å reise til Dublin, likte denne lille byen veldig godt. Og vi var jo ekstra heldig med været, sol hver eneste dag. Det var digg, men også litt hell med tanke på at vi gikk mye.
Og ja jeg vil takke min reise partner for at hu holdt ut med meg og mine mongo bein som får vannblemmer bare du ser på dem :P hehe

Håper det ikke blir alt for lenge til neste utenlandstur :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar