torsdag 1. november 2012

Det tok sin tid....

Det tok sin tid ja, men nå er jeg endelig igang med dette kurset... og jeg syns det virker spennende. Kurset er fokusert på at man skal ha en trygg og sikker vektnedgang uten å miste så mye av muskelmassen, slik mange gjør da de slanker seg.
Kurset lover også at man helt sikkert skal gå ned 6 kg hvis man følger opplegget, hvis man går ned mindre enn det får man igjen pengen man har betalt og det er jo ganske greit syns jeg :D

Maten vi skal spise ser jo ikke akkurat så fristende ut, men det jeg har prøvd har smakt greit og det er ikke mer enn 500-600 kalorier om dagen og rundt 20 karbohydrater slik at kroppen går i noe som heter Ketose. Kort sagt er Ketose det at kroppen "spiser" sitt eget fett for å få energi. Dagene før dette skjer kommer til å være et reint helvete har jeg hørt, men får satse på det går bra :D
Slik ser da denne maten ut:


Det var litt dyr mat, men mens jeg spiser dette skal jeg ikke spise noe annet så da går det jo greit. Skal også ta vitaminer og omega 3 i tillegg.
Jeg har da fått en plan hvor jeg skal spise 4-5 måltider hver da og det skal bestå av disse produktene, jeg skal også skrive ned alt jeg spiser og hva slags trening jeg gjør. Så skal vi veie oss hver uke for å se hvor mye vi har gått ned.
Denne spesial maten skal jeg spise i 2 uker, så skal vi etterhvert gå over til et kosthold som består hovedsakelig av grønnsaker. Det blir jo spennende, har noen fine oppskrifter i vegetarkokeboka mi :D

Treningen som jeg drev med før jeg begynte kurset har også funka bra, ikke gått ned så mye i vekt, men har gått ned i midje mål også har jeg blitt sterkere. Og sterke skal jeg bli, vil ha en bra trent og sterk kropp og vurdere også å begynne med noe kampsport senere. Det skal bli gøy...
Det er ihvertfall moro å se at styrketreningen har gitt resultater, gir litt ekstra motivasjon det :)

Ønsk meg lykke til da :D så oppdaterer jeg om en ukes tid på hvordan det går og hvor mye jeg har gått ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar